• مدیرعامل گروه داده‌‌ورز پیوند مطرح کرد:
  • هوش مصنوعی به حمایت از پژوهشگران دانشگاهی می‌آید

  • ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
مدیرعامل گروه داده‌‌ورز پیوند با اشاره به طراحی و تولید سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی گفت: این محصول روال طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها را تسریع کرده و نظارت بر طرح‌های همکاری پژوهشی که بعضا در سطوح مالی چند میلیارد تومانی انجام می‌شود را دقیق‌تر می‌کند. به علاوه امکان اتصال دانشگاه‌های حاضر در این سامانه از طریق شبکه پژوهش‌یار و همچنین پایش مقالات و پایان‌نامه‌ها به منظور حفظ مالکیت معنوی اثر وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اتوماسیون‌سازی فرآیندها یکی از روش‌های بهبود عملکرد و تسریع اقدامات است که در نهایت بهره‌وری سازمانی را افزایش می‌دهد. این مسئله در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دلیل ارتباط با مدیران آینده به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است. در همین راستا شرکت دانش‌بنیان گروه داده‌‌ورز پیوند که از سال 1388 در این شهرک مستقر شده، به صورت تخصصی به طراحی و تولید سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی پرداخته است.


محسن نیازی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در همین خصوص اظهار کرد: سامانه جامع اتوماسیون دانشگاهی تولید شده، روال طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها را تسریع کرده و نظارت بر طرح‌های همکاری پژوهشی که بعضا در سطوح مالی چند میلیارد تومانی انجام می‌شود را دقیق‌تر می‌کند. پیش از تولید این محصول، اساتید و دانشجویان برای ارسال طرح‌ها و پایان‌نامه‌های خود باید به صورت کاغذی اقدام می‌کردند که علاوه بر استفاده زیاد از کاغذ، زمان زیادی برای ارسال و دریافت پاسخ نیاز داشت.


وی افزود: پس از تشخیص این نیاز، گروه داده‌‌ورز پیوند که به صورت تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات و تولید پکیج‌های نرم افزاری فعالیت می‌کند، طراحی و تولید محصول یاد شده را آغاز کرد. این محصول که در زمینه مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) طراحی شده، به دانشگاه‌ها به ویژه معاونت پژوهشی کمک می‌کند تا فرآیندهای خود را به صورت اتوماسیونی، با دقت بیشتر در زمان کمتر انجام دهند.


مدیرعامل گروه داده ورز پیوند گفت: امروز به دلیل کاربرد این محصول، 220 دانشگاه آزاد و حدود 50 دانشگاه دولتی از آن استفاده می‌کنند. اخیرا و به دنبال نیاز این دانشگاه‌ها، در حال وارد کردن فناوری هوش مصنوعی به این حوزه هستیم. پیاده‌سازی طرح کارشناسان هوشمند و مدیریت اسناد با استفاده از هوش مصنوعی به منظور پایش و صحت سنجی و همچنین مشابهت یابی اسناد از جمله ویژگی‌های جدید این محصول است.


نیازی افزود: محصول یاد شده در زمینه اسناد در قالب ورد و pdf مشکلی ندارد اما برای استخراج اطلاعات برخی اسناد مانند کارت ملی از فناوری پردازش تصویر نیز استفاده می‌شود. قابلیت مشابهت‌یابی این امکان را فراهم می‌کند که با استفاده از هوش مصنوعی، محتوای مقالات و پایان نامه‌ها تجزیه و تحلیل و هر قسمتی که از پایان‌نامه یا مقاله دیگری گرفته شده و مرجع آن در سیستم مشخص نباشد، توسط سیستم شناسایی خواهد شد.


وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود خاطرنشان کرد: در تولید این محصول از هیچ نرم افزار رایگان یا منبع بار (Open source) استفاده نشده است. با اینکه در تولید آن از الگوی اولیه سامانه‌های مدیریت فرآیند کسب‌وکار  استفاده شده اما بسیار فراتر از آن‌‌ها حرکت کردیم به طوری که در میان 220 دانشگاه آزاد، هر دانشگاه روند و ساختار مخصوص به خودش را داراست.


 مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تا پایان سال جاری امکان شبکه شدن میان تمام دانشگاه‌هایی که از این محصول استفاده می‌کنند فراهم می‌شود و هر دانشگاهی که مایل به ایجاد ارتباط با سایر دانشگاه‌ها باشد می‌تواند از طریق شبکه پژوهش یار این ارتباط را ایجاد کند.


شایان ذکر است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه در جهت توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و نهایتا تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است. هم اکنون در این شهرک حدود 700 واحد دانش‌بنیان و فناور مستقر هستند.

تعداد بازدید : ۳۱۴      تاریخ: 1402/10/07

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت